Samen maken we een duurzamere keuze

Een duurzamere wereld start bij jezelf, maar realiseer je niet alleen. Om deze wereld te realiseren werken we samen met sterke merken die ieder op hun eigen manier voetbalproducten produceren die beter zijn voor mens, dier en milieu. Producten met het label 'Duurzamere keuze' zijn bij VoetbalDirect niet uitgedrukt in een percentage, maar bevatten het duurzaamheidslabel van het desbetreffende merk. Op deze manier willen wij onze merken de mogelijkheid geven om haar duurzaamheidsinitiatieven met je te delen en je bewust te maken van de duurzame opties. Waar adidas de focus legt op het verminderen van plastic, streeft Nike bijvoorbeeld naar een CO2-neutraal productieproces. Van Move to Zero naar Forever Better, elk merk draagt op haar eigen manier bij aan een duurzamere wereld.

Wat betekent duurzaamheid bij VoetbalDirect?

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker en ook wij willen graag ons steentje bijdragen. Als voetbalretailer streven we ernaar dat alle voetballers wereldwijd iedere dag een lekker potje voetbal in de frisse buitenlucht kunnen spelen. Om dit ook in de toekomst te kunnen nastreven, moeten we de aarde beschermen en zowel onze als jouw ecologische voetafdruk verkleinen. Dit doen we ondere andere door zelf betere keuzes te maken in verpakkingsmateriaal, transsportmiddelen en een betere werkomgeving te creëren voor onze werknemers. Daarnaast willen we jou als voetballer de keuze geven om te kiezen voor duurzamere producten. Deze producten hebben wij aangeduid met het label 'Duurzamere keuze'.

SALE

adidas

Door onder andere de samenwerking met Parley wil adidas een complete generatie inspireren en in beweging zetten om de toekomst van de planeet te verbeteren. Het is dan ook de missie van adidas om plastic afval te verminderen. In 2024 wilt adidas zelfs al het polyester vervangen door gerecycled polyster. Een jaar later wilt het Duitse merk dat 90 procent van haar producten bestaat uit duurzaam materiaal.

SALE

Puma

Puma werkt aan het beheersen van haar impact op de wereld en het verbeteren van haar prestaties op tien belangrijke, duurzame aspecten. Met het Forever Better initiatief streeft Puma naar een beter milieu en een betere samenleving. Een voorbeeld van één van deze aspecten is het gebruik maken van duurzame materialen. Zo wilt Puma dat 90 procent van haar voetbalschoenen tenminste één of meer duurzame materialen bevat.

SALE

Nike

Het duurzame initiatief van Nike heet Move to Zero. Met dit initiatief streeft Nike naar een CO2-neutraal en een afvalvrij productieproces. Op deze manier willen zij de toekomst van de sport beschermen. Door bestaande materialen her te gebruiken, vermindert Nike haar uitstoot aanzienlijk. In 2030 wilt het merk haar koolstofvoetafdruk met 65 procent verminderen.

/